HOGYAN SEGÍTSÜK GYERMEKEINK TANULÁSÁT?

A gyermeknevelés legfontosabb színtere a család. A közoktatási intézmények pedagógusainak áldozatos munkája is sokat nyomhat a latba, de az nem kérdés, hogy a családi – szülői, nagyszülői, rokoni – hatások a dominánsak. Emiatt nemcsak az intézményi, hanem a családban történő nevelés fontosságával és milyenségével is foglalkozik a Metódus-tan.

A „szülőséget” a legtöbben saját tapasztalataink mentén „tanuljuk”. Az emlékeink lehetnek a segítségünkre, de a kevésbé szerencsés minták is felbukkanhatnak. Emiatt fontos, hogy tisztában legyünk a „származási” családunkból hozott mintázattal, s ha szükséges, felül is írjuk őket.

Mindenki arra vágyik, hogy sikeres, boldog felnőtt váljon a gyermekéből. Ehhez szeretnénk segítséget nyújtani a szülőknek, nagyszülőknek – persze a pedagógusoknak is -, azzal, hogy tudatos, átgondolt szemlélettel rendelkezzenek gyermekeik nevelését illetően.

„JÓ SZÜLŐNEK LENNI…” – SZÜLŐI KLUB

A szülői összejövetelek (klubok) célja és oka nem más, mint az, hogy mindannyiunknak fontos a gyermekünk, s szeretnénk minél jobb szülők lenni. Nagy a felelősségünk abban, hogy tudatosítsuk magunkban, milyen szülei akarunk lenni a gyermekeinknek.

Időnként akadnak nehézségeink is, melyek megoldásához jól jöhetnek mások tapasztalatai. A bevált módszerek közkinccsé tétele nagy segítség lehet a szülői közösségnek.

Témák:

  • A bénító és a bátorító szülő…
  • Mit várhatunk el a gyermektől? Életkori sajátosságok, a gyermeki életszakaszok és feladatuk
  • A szülői-nevelői dominancia és a gyermek irányításának összefüggései
  • A hatékony kommunikáció és a sikeresség
  • Mit adjunk útravalónak utódainknak? Önbizalom, belső hit, magabiztosság
  • A családi mintázat ereje. Mi is az a transzgenerációs „őrület”?
  • A szülő is ember! Az egyensúly teremtés művészete. (Jogunk van a magánidőhöz, a pihenéshez, a kettesben való együttlétre a párunkkal, a regenerálódásra.

Ajánljuk:

  • intézményekbe,
  • művelődési házakba,
  • civil szervezeteknek
  • érzelmileg intelligens cégeknek – ahol a munkaerő érték
  • egészségvédő szervezeteknek, védőnői hálózatba
  • oktatási-nevelési intézményekbe
  •  

Egyéni jelentkezéseket is szívesen fogadunk. A minimális csoportlétszám 12 fő.

 

ELŐADÁSOK, TÁJÉKOZTATÓK

 Ajánljuk:

  • tantestületi értekezletekre
  • szülői értekezletekre
  • szülői klubokba, közoktatási intézményekbe
  • érzelmileg intelligens cégeknek – ahol a munkaerő érték
  • klubokba

Az előadások időhossza és választott témája megbeszélés alapján egyeztethető. Igényeit kérjük jelezze telefonon vagy e-mailben.

Választható témák:

  1. A bénító és a bátorító szülő…
  2. Mit várhatunk el a gyermektől? Életkori sajátosságok, a gyermeki életszakaszok és feladatuk
  3. A szülői-nevelői dominancia és a gyermek irányításának összefüggései
  4. A hatékony kommunikáció és a sikeresség
  5. Mit adjunk útravalónak utódainknak? Önbizalom, belső hit, magabiztosság
  6. A családi mintázat ereje. Mi is az a transzgenerációs „őrület”?
  7. A szülő is ember! Az egyensúly teremtés művészete. (Jogunk van a magánidőhöz, a pihenéshez, a kettesben való együttlétre a párunkkal, a regenerálódásra
  8. A szerepeink csapdájában (Szülő-gyermek-felnőtt szerepek)
  9. Hogyan segíthetjük gyermekeink tanulását? A tanulásmódszertan trükkjei gyakorló szülőknek
  10. Mi és a szüleink. A felnőtt „gyerek” és szüleink kapcsolódása. Konfliktusaink megértése és kezelése.
  11. Amikor egy párból család lesz.

MI ÉS A SZÜLEINK…

2 x 2 napos kontakt képzés.

Egyéni jelentkezések alapján minimum 12 fős csoportokban.

A helyszín opcionális, a legtöbb jelentkező lakhelyéhez közel.

Sokaknak okoz gondot a szülőkkel való kiegyensúlyozatlan kapcsolata. Ezeknek a konfliktusoknak a feloldása az egyik legfontosabb feladat lehet életünkben. Fontos a mi belső egyensúlyunk szempontjából, a szüleink békessége, s nem utolsó sorban a gyerekeinknek adott szülői minta végett. Ezért érdemes erőfeszítéseket tenni, megtanulni azokat a fortélyokat, melyek kapaszkodóként segíthetnek bennünket ezen az úton.

A képzés témái:

  • konfliktus térkép
  • ok-okozati összefüggések
  • a transzgenerációs átöröklődés szorítása
  • ki a hibás, ki az áldozat?
  • a szülőkkel való konfrontációról
  • a kommunikáció milyensége
  • a segítők és az ellentábor hatásai
  • az elengedés fontossága
  • a megbocsájtás kérdése
  • a jóvátétel
  • hogyan tovább?

További információ és jelentkezés: Háli Andrea 70/3602117,

                                                             e-mail: metodustan@gmail.com

Loading